Translations

If You would like to translate my Dutch Blog: use www.translate.google.com

dinsdag 15 juni 2010

Atlantic Canada & Rocky Mountains USA 2

Digby, maandag 14 juni.
Het zuidelijke deel was eigenlijk vrij vlak, dus ook vrij saai om te rijden.
De route heb ik dus ook maar een paar keer afgekort door de zogenaamde snelweg te rijden, dat is een 2, soms 3 baans weg met meestal gelijkvloerse kruisingen, maar je mag er wel harder rijden, zelfs 100 km/uur!
Tja de hoogste versnelling heb dan ook nog vrijwel niet gebruikt. Zaterdag ben ik doorgereden tot Digby, dat bekend staat om z'n scallops (St.Jacobsschelpen). 1 x raden wat ik dus gegeten heb die avond, op advies van de man van het Hostel aan een BBQ-spies geregen met bacon eromheen en dan op de BBQ! Prima recept!
Zondag het schiereiland Digby Neck gereden, weer prima gevarieerde wegen. Bezienswaardigheden zoals Sandy Cove en Balancing Rock bezocht, gewoon een zandstrand en een staaf graniet op een andere.

Wel hebben we voor 't eerst weer eens lekker kunnen genieten van mooie dirt roads/gravel roads, die zijn hier in deze omgeving volop.
Wel een lekke achterband gehad, nota bene op een asfaltweg! Er zat een spijker van 3 cm. in.

Kreeg direct hulp van een passerende automobilist, die thuis even z'n kompressor ging halen. Het schuimspul om een band te "repareren" werkte niet, was wel voldoende om, met behulp van de kompressor, nog 2 km. te rijden naar het huis van Jamie, een motorrijder, die ook gestopt was. Van banden wisselen had hij geen verstand maar hij had een garage met goed gereedschap. Toen de motor weer op 2 luchtbanden stond was het lunchtijd en moest ik echt mee-eten, er was gewoon op me gerekend! Zo zijn die Canadezen!

2 opmerkingen:

  1. Hey die Frans!

    Goed om te lezen dat je goed en wel onderweg bent=) Al lezend krijg ik meer en meer de kriebels voor mn eigen reis!
    Uiteindelijk bleek niet Ecu-line, maar cleve&zn de beste aanbieding te hebben (verschil van ±€150..!)

    Geniet ervan Franske, ik volg je op de voet=)

    mvg,
    Rik dn Bosschenaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prima Rik, je moet altijd vergelijken.
    Ben benieuwd naar je uiteindelijke kosten.
    In mijn blog staat onder april 2010 onder andere ook mijn verslag van Zuid Amerika in 2006.

    BeantwoordenVerwijderen