Translations

If You would like to translate my Dutch Blog: use www.translate.google.com

zaterdag 4 september 2010

Rocky Mountains USA 12

Gunnison, 3 september ’10


Vorig weekeinde was er in Silverton (Colorado) een Meeting van Horizons Unlimited, een internetcommunity van motorreizigers (http://www.horizonsunlimited.com ). Er waren zo’n 60-70 Travellers, vooral uit de USA, maar ook uit Australie, Canada en Europa. Een erg gezellig treffen en er waren ook interessante lezingen, natuurlijk vooral over gemaakte reizen. KaaTje M trok best veel aandacht, er rijden hier nog niet zoveel grote KTM’s
Silverton
Op zaterdagmorgen ben ik bij een dealer in Montrose (100 km) een nieuwe achterband gaan monteren. Met die grote hitte in Californie en Utah is de band extra hard versleten, hij was nog niet echt op, maar niet meer goed genoeg voor de passwegen en de dirtroads.

Op zondag samen met Ben, een Aussie, naar het Hostel gegaan om nog wat in Silverton te blijven, er zijn daar mooie bergpassen en dirtroads. ’s Middags gingen we nog even een asfalt-tourtje maken van zo’n 400 km. Edoch aan het einde, 18 mile voor Silverton, stopte de motor ermee: defecte benzinepomp. Ben ging hulp halen in Silverton, maar dat mocht niet lukken totdat hij de Sherrif zag. Die regelde een truck en ging naar mij op zoek. Opmerkelijk is dat in de ruim 3 uur die ik moest wachten en ik met de motor langs de weg stond is er geen enkele auto of motor gestopt om te vragen of ik hulp nodig had. Zoiets heb ik op al mijn reizen nog nooit meegemaakt!!
De volgende morgen heb ik de pomp gerepareerd, maar voor de zekerheid ook een nieuwe besteld.
Op die pomp moest ik 2 dagen wachten dus in die tijd hebben Ben en ik nog een paar mooie, soms wel heftige, tochten gemaakt.
Hurricane Pass bij Silverton

Nadat ik op woensdag de nieuwe pomp bij de dealer gemonteerd had oostwaarts gereden naar Gunnison. Daar ben ik 3 nachten gebleven omdat er ook daar heerlijke dirt-passwegen zijn.
Bleu Mesa Reservoir
Old Monarch Pass
In Pitkin mag je geeneens op de weg kamperen
Het is echt genieten na de hete tijd in de woestijn om hier met aangename temperaturen in de heuvels en bergen te rijden. Colorado is daar heel geschikt voor en ik wil daar nog volop van profiteren voordat ik op de 12e september door een heet Texas moet gassen om de motor in Galveston (bij Houston) te kunnen verschepen.

2 opmerkingen:

  1. Had je toch de DTA vlag mee moeten nemen voor de meet van Horizons Unlimited.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tochten oompie! Benweleenbeetjejalours.nl

    BeantwoordenVerwijderen